Automatyczna budowa taksonomii usług w oparciu o ich głosy w języku naturalnym oraz przy uzyciu zewnętrznych źródeł wiedzy
Abstract
Przedstawiono propozycję metody automatycznej budowy taksonomiiusług na podstawie ich opisów w języku naturalnym, w oparciu ometodę analizy formalnych koncepcji (FCA). Dodatkowo przedstawione rozwiązanie przewiduje możliwość skorzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy takich jak Wikipedia, Word Net, ConceptNet lub globalnej sieci WWW w celu eliminacji problemu niepełnych danych wejściowych (ang. data sparseness).
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Kontekst i analiza zachowań) strony 71 - 80
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Michalski M.: Automatyczna budowa taksonomii usług w oparciu o ich głosy w języku naturalnym oraz przy uzyciu zewnętrznych źródeł wiedzy// Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Kontekst i analiza zachowań)/ ed. ed. Henryk Krawczyk, Katedra Architektury Systemów Komputerowych, Wydział ETI Politechnika Gdańskiej. Gdańsk: , 2009, s.71-80
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 88 times
Recommended for you
Text-mining Similarity Approximation Operators for Opinion Mining in BI tools
- N. Rizun,
- P. Kapłański,
- Y. Taranenko
- + 1 authors
2016