Abstract
Po 40 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia do aktualnych wymogów klasy "A". W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. W referacie przedstawiono wyniki analiz numerycznych wpływu wspomnianych deformacji na nośność oraz pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Nieliniowy, powłokowy model MES zbudowano przy wykorzystaniu programu Sofistik. Na bazie wniosków wynikających z analizy, Administracja drogi zdecydowała się na pozostawienie zdeformowanych obszarów w docelowej konstrukcji.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language:
- English
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Żółtowski K.: Bridge over Vistula river in Kiezmark. Practical application of nonlinear shell FEM system// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 128 times