Abstract
Zmęczenie kontaktowe powierzchni tocznej szyny (RCF) jest jedną z waznych przyczyn jej uszkodzenia i ma obecnie duże znaczenie w utrzymaniu nawierzchni kolejowej w odpowiednim stanie niezawodności oraz wpływa na trwałość szyn. W wyniku dużych oddziaływań dynamicznych na powierzchni szyny powstają poziome małe pęknięcia, które w dalszej fazie rozwoju przechodzą pionowo przez krawędź główki szyny powodując powstawanie mikroszczelin. W przypadku niedoboru środków na diagnostykę i nie wykonania napraw w określonym terminie,uszkodzenia te mogą być przyczyną poważnych wypadków. W artykule omówiono problemy dotyczący powstawania pęknięć i ich rozwoju, rozpoznawania wymieniono czynniki wpływające na pęknięcia typu head check oraz możliwości zapobiegania i naprawy.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 1 - 0,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Kędra Z.: Charakterystyka pęknięć w szynach typu head check// Logistyka. -., nr. nr 6 (2010), s.1-0
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 122 times