Abstract
Artykuł poświęcono nowej propozycji rozwiązania problemu modelowania zjawiska transportu, które występuje wewnątrz wysoko-nawodnionego gruntu ziarnistego na skutek ciśnienia spływowego. Teoria oparta została na połączeniu metody elementów skończonych (FEM - Finite Element Method) - rozwiązania równań poro-elastycznych oraz metody poszczególnych elementów (DEM - Distinct Element Method), które dały podwójny model numeryczny. FEM został zastosowany w celu obliczania fluktuacji ciśnienia wody porowej, natomiast DEM do symulacji oddziaływań pomiędzy cząsteczkami nawodnionego gruntu. Kombinacja tych różnych metod numerycznych pozwoliła na modelowanie deformacji wewnątrz gruntu ziarnistego pod wpływem gradientów ciśnienia wody porowej. Teoria i równania użyte w modelu są przedstawione w artykule, a ich parametry poddane dyskusji. Funkcjonalność prezentowanej teorii jest badana poprzez jej zastosowanie do zamocowanej pionowej ściany, a jej dokładność sprawdzona przez porównanie z wynikami badań laboratoryjnych.
Citations
-
5
CrossRef
-
0
Web of Science
-
8
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Published in:
-
JOURNAL OF WATERWAY PORT COASTAL AND OCEAN ENGINEERING-ASCE
no. 132,
pages 401 - 409,
ISSN: 0733-950X - Language:
- English
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Bierawski L., Maeno S.: DEM-FEM model of highly saturated soil motion due to seepage force// JOURNAL OF WATERWAY PORT COASTAL AND OCEAN ENGINEERING-ASCE. -Vol. 132., nr. iss. 5 (2006), s.401-409
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1061/(asce)0733-950x(2006)132:5(401)
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 153 times