Dobór rodzaju funkcjonalnego PG asfaltów według metody Superpave w zależności od stref klimatycznych w Polsce.
Abstract
Obecnie w Polsce, podobnie jak i w pozostałych krajach Unii Europejskiej, asfalty drogowe są badane i klasyfikowane głównie w oparciu o wynik oznaczenia penetracji w temperaturze 25ºC niezależnie od warunków klimatycznych, w jakich potem mają one pracować w nawierzchni drogowej. Pod koniec ubiegłego wieku w ramach amerykańskiego programu SHRP opracowano i wdrożono nowy system klasyfikacji asfaltów. Ideą wprowadzenia nowego systemu była potrzeba lepszego dostosowania metod badań oraz wymagań dla asfaltów drogowych do rzeczywistych warunków, w jakich pracują te asfalty w nawierzchniach drogowych.
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 72 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author, Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Nawierzchnie Asfaltowe
pages 4 - 10,
ISSN: 1734-1434 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Pszczoła M., Ryś D., Jaskuła P.: Dobór rodzaju funkcjonalnego PG asfaltów według metody Superpave w zależności od stref klimatycznych w Polsce.// Nawierzchnie Asfaltowe. -., nr. 2/(50) (2017), s.4-10
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 191 times
Recommended for you
Wpływ stopnia dewulkanizacji odpadów gumowych na wybrane właściwości modyfikowanego asfaltu drogowego
- M. Chojnacka,
- K. Formela,
- P. Stankiewicz
- + 2 authors
2011