Abstract
W pracy przeprowadzono badanie możliwości podwyższenia efektywności transportu rurociągowego gazu ziemnego. Przeanalizowano różnorodne aspekty z zakresu procedur projektowania. Zaproponowano modele określania kosztów kapitałowych (inwestycyjnych) i kosztów zmiennych. Określono równania jednostkowych kosztów całkowitych (rocznych), które poddano „quasi-optymalizacji”, w celu wyznaczenia średnic racjonalnych dla gazociągów.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 59 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/9.2019.8.3
- License
- Copyright (2021 Authors)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja
pages 22 - 26,
ISSN: 0137-3676 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Kamrat W., Kielak A.: Efektywność przewodowego transportu paliw gazowych. Część 1// Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja -Vol. 1,iss. 8 (2019), s.22-26
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/9.2019.8.3
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times