Abstract
Na bezpieczeństwo przed wykolejeniem wpływ ma bardzo wiele czynników, które związane są z torem, pojazdem i warunkami środowiskowymi. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wykolejenia, które zależą od toru, to: mały promień łuku poziomego, niska prędkość jazdy, duża wartość przechyłki, duża wichrowatość toru, wysoki współczynnik tarcia itp. Graniczna wichrowatości toru zależy głównie od długości bazy pomiarowej, wartości promienia łuku i przechyłki. W artykule przedstawiono wpływ koincydencji tych parametrów na graniczną wartość wichrowatości.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 433 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Komunikacyjny
pages 49 - 52,
ISSN: 0033-2232 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Kędra Z.: Graniczna wichrowatość toru kolejowego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 9 (2015), s.49-52
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 827 times