Influence of adjustment of gas turbine controller on ship propulsion system behaviour in rough sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Influence of adjustment of gas turbine controller on ship propulsion system behaviour in rough sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system.

Abstract

Przedstawiono model dynamiki układu napędowego okrętowego, wykorzystując metodę elementów skończonych. Układ napędowy składa się z dwóch turbin gazowych napędzających poprzez przekładnię mechaniczną zębatą pędnik o nastawnym skoku. W symulacji układu napędowego można zadawać wymuszenia wartością zadaną nastaw prędkości na regulatorze, wymuszenia od falowania morza w zależności od stanu morza, jak również zmianą ustawienia skoku śruby napędowej

Cite as

Full text

download paper
downloaded 44 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Polish Maritime Research no. 10, pages 14 - 17,
ISSN: 1233-2585
Language:
English
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Dzida M.: Influence of adjustment of gas turbine controller on ship propulsion system behaviour in rough sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system.// Polish Maritime Research. -Vol. 10., iss. 4 (2003), s.14-17
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 105 times

Recommended for you

Meta Tags