Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej
Abstract
Dane statystyczne dotyczące obiektywnej sytuacji osób kończących studia na uczelni wyższej (np. łatwość znalezienia pracy, początkowe zarobki) wskazują na racjonalność podjęcia decyzji o studiowaniu. Jednocześnie w obliczu głosów krytykujących system kształcenia wyższego, dla studentów najistotniejszym profitem osiąganym w wyniku studiów może stawać się dyplom ich ukończenia. W artykule opisane są przeprowadzone przez autorów badania jakościowe i ilościowe, których celem jest identyfikacja strategii studiowania obieranych przez studentów. Wykorzystano metodę sędziów kompetentnych, którymi byli studenci ostatniego semestru, którzy wskazywali (n = 31) i rangowali (n = 30) wiedzę niezbędną do tego, aby poradzić sobie na studiach. Uzyskane od nich informacje zostały wykorzystane do zidentyfikowania możliwych strategii studiowania, które następ-nie były oceniane przez studentów dopiero rozpoczynających studia (n = 176). Uzyskane wyniki wskazują na preferowanie przez studentów strategii kładących nacisk na jedynie niektóre elementy wiedzy dostępnej w czasie studiów. Ponadto, wybory strategii wskazywane przez studentów dopiero rozpoczynających studia są tożsame z wyborami wskazywanymi przez studentów ostatniego semestru. W opinii autorów uzyskane wyniki mogą zostać wykorzystane w praktyce edukacyjnej, na przykład do tworzenia bardziej zindywidualizowanych ścieżek studiowania.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.19253/reme.2019.01.003
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka
pages 29 - 43,
ISSN: 2084-6495 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Ziemiański P., Zięba K.: Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka -,iss. 1(28) (2019), s.29-43
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.19253/reme.2019.01.003
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 186 times