Abstract
[Omyłkowo na materiałach nie umieszczono współautora : Gande-Milewska Paulina]W referacie przedstawiono dane statystyczne dotyczące rozlewów ropy surowej oraz opis katastrof tankowców w latach 1999-2003. Zlekceważenie problemów poprawnej eksploatacji wielokrotnie kończy się tragicznie. Z tych powodów wypełniony ropą grecki tankowiec "Amaragos" czy też maltańska "Erika" złamały się na pół i poszły na dno. Przykładów takich jest więcej. W referacie przedstawiono analizę przyczyn rozlewów olejowych według International Tankers Owner Pollution Federation. Jedną z ważniejszych przyczyn zanieczyszczeń wód ropą naftową, szczególnie w przypadku "dużych" rozlewów olejowych, są uszkodzenia kadłuba. Dotyczy to głównie dużych tankowców z pojedynczym kadłubem. Uszkodzenia te powstają najczęściej na wskutek korozji lub/i zmęczenia materiału. W zakończeniu opisano dwie bardzo poważne katastrofy tankowców "Erika" i "Prestige", które przyczyniły się do największych rozlewów ropy surowej w latach 1999-2003.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Bugłacki H.: Katastrofy tankowców do przewozu surowej ropy oraz ich przyczyny.// / : , 2004,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 266 times