METODY BADANIA ODDZIAŁYWANIA PRZYDROŻNYCH REKLAM NA KIEROWCÓW Z ZASTOSOWANIEM TECHNOLOGII MULTIMEDIALNEJ
Abstract
Istotnym problemem z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego jest właściwa lokalizacja reklam statycznych i dynamicznych w otoczeniu pasa drogowego. Celem niniejszej publikacji, nakierowanym na wspomaganie rozwiązywania wynikających z tego tytułu problemów, jest przedstawienie zakresu możliwych do wykonania, szeroko zakrojonych, wielopłaszczyznowych badań, wykorzystują- cych nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozwalające na obiektywną ocenę zagrożeń wynikających z obecności reklam w obrębie dróg. Jako narzędzia badawcze zostały zaproponowane systemy śledzenia reakcji kierowców, oparte na wykorzystaniu zaawansowanej technologii multimedialnej. Systemy te mogą zostać zintegrowane w rzeczywistym pojeździe, umożliwiając badania w warunkach rzeczywistych lub jako element rozbudowanego symulatora jazdy. Ponadto elementem proponowanych badań jest sprawdzenie opinii kierowców z użyciem ankietyzacji oraz analiza wypadkowości w ruchu drogowym odbywającym się w sąsiedztwie reklam drogowych.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA strony 19 - 40
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Czyżewski A., Korzeniewski A., Odya P., Szczuko P.: METODY BADANIA ODDZIAŁYWANIA PRZYDROŻNYCH REKLAM NA KIEROWCÓW Z ZASTOSOWANIEM TECHNOLOGII MULTIMEDIALNEJ// NOWOCZESNE TECHNOLOGIE NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA/ ed. dr hab. Wojciech Filipkowski Gdynia: Wydawnictwo BP, 2015, s.19-40
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times