Abstract
Krajobraz miejski jest zjawiskiem wizualnym, które oddaje charakter przestrzeni, a także określa jej tożsamość. Niestety, zagraża mu jednak powszechny chaos, przekładający się na negatywny wizerunek miasta. Za jedną z jego najistotniejszych przyczyn uznaje się ogromną liczbę reklam umieszczanych dowolnie w przestrzeni publicznej. Mimo że informacja wizualna stanowi nieodłączny element współczesnego miasta, istnieje głęboka potrzeba regulacji tych interwencji. Wraz z wejściem w życie ustawy gminy uzyskały kompetencje do wprowadzenia uchwały będącej aktem prawa miejscowego w sprawie lokalizacji reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń. Jednym z pierwszych miast, które zdecydowało się na sporządzenie i uchwalenie takiego dokumentu była Łódź. Za jej przykładem poszły inne, wśród których szczególnym przypadkiem jest Gdańsk.
Author (1)
Cite as
export:
Loading...
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Zawód: Architekt
pages 046 - 050,
ISSN: 1898-486X - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Bibliographic description:
- Rembeza M.: Miasto w kontekście uchwał krajobrazowych// Zawód: Architekt -,iss. 79 (2021), s.046-050
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 175 times