Abstract
Wraz ze wzrostem liczby tramwajów i trolejbusów wyposażonych w hamowanie odzyskowe, wzrasta popularność urządzeń zwiększających efektywność odzysku energii. Są nimi głównie superkondensatorowe zasobniki energii oraz układy falownikowe umożliwiające zwrot energii do sieci prądu przemiennego. Jednak wysoka cena tych urządzeń oraz problemy prawno-organizacyjne stanowią znaczną barierę dla ich szerszego rozpowszechnienia. W artykule przedstawiono koncepcję rozwiązania prostszego, tańszego i łatwiejszego do praktycznej implementacji: wykorzystania energii odzysku dla zasilania potrzeb nietrakcyjnych, takich jak obiekty użyteczności publicznej lub aparatura dodatkowa związana z infrastrukturą komunikacyjną. W takim układzie, wykorzystanie energii rekuperacji może się odbywać wewnątrz przedsiębiorstwa na poziomie niskiego napięcia, co w znaczny sposób upraszcza aspekty prawno-techniczne.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2017 TTS)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 36 - 40,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Bartłomiejczyk M.: Mini Smart Grid system w trakcyjnym układzie zasilania// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 4 (2017), s.36-40
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 141 times