Abstract
W artykule przedstawiono badania nad wartościami modelu biznesu przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce oraz przeprowadzono dyskusję nad ich postrzeganiem przez same przedsiębiorstwa. Wartości te w wielu aspektach postrzegane są w zbliżony sposób przez klientów. O ile jednak przedsiębiorstwa, jako istotne wartości postrzegały elementy związa-ne ze sprawnością i ciągłością procesu o tyle klienci kładli nacisk na sferę społeczną doty-czącą urbanizacji jak i środowiskową w zakresie dbałości o źródła wody. Wygenerowane na potrzeby niniejszego artykułu dwa modele zagranicznych przedsię-biorstw wodociągowych, z których jeden jest tożsamy z modelem występującym w Polsce. Porównanie wartości prezentowanych w obu modelach biznesu wykazały zauważalne różni-ce w sferze zarządczej przy zachowaniu tożsamych wartości w sferze emocjonalnej i zbliżo-nych wartości w sferze technicznej. Podjęta próba przedstawienia problemów związanych z modelami biznesu w przedsię-biorstwach wodociągowych przedstawia jedynie zarys ich postrzegania a dalsze badania po-winny prowadzić do określenia zależności i powiązań wartości występujących w różnych modelach biznesu.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.19253/reme.2018.02.002
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka
no. 2,
pages 17 - 32,
ISSN: 2084-6495 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Falencikowski T., Chudziński P.: Model biznesu przedsiębiorstwa wodociągowego// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -Vol. 2., (2018), s.17-32
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.19253/reme.2018.02.002
- Sources of funding:
-
- Finansowanie własne
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 189 times