Abstract
W referacie przedstawiono obwodowy model maszyny indukcyjnej z dwoma wirnikami, który proponowany jest w koncepcji elektromagnetycznego mechanizmu różnicowego. Koncepcja ta przewiduje zastosowanie dwuwirnikowej maszyny elektrycznej spełniającej jednocześnie funkcje mechanizmu różnicowego oraz napędu pojazdu samochodowego. W realizacji tej koncepcji niezbędna jest także przekładnia mechaniczna sprzężona z jednym z wałów silnika. W tym artykule badano silnik z wirującym trójfazowym uzwojeniem cewkowym zasilanym poprzez pierścienie ślizgowe. Drugi z wirników połączony z przekładnią mechaniczną zawiera uzwojenie klatkowe. Model maszyny został opracowany na bazie rzeczywistej konstrukcji silnika indukcyjnego o mocy 7,5 kW (2p=4) z jednym wirnikiem. To pozwoliło na porównanie wyników symulacji i eksperymentu w stanie zahamowania jednego z wirników. Wykazano względnie dobrą zgodność wyników symulacji i pomiaru w stanie dynamicznym i statycznym.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe
pages 37 - 42,
ISSN: 0239-3646 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Adamczyk D., Wilk A.: Model dwuwirnikowej maszyny indukcyjnej w aspekcie elektromagnetycznego mechanizmu różnicowego// Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe. -., nr. 108 (2015), s.37-42
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 134 times