Abstract
W pracy przedstawiono metodę redukcji modelu układu wielowirnikowego z przekładnią, w którym uwzględniono zmienną prędkość kątową wirników, oddziaływania żyroskopowe, nieproporcjonalne tłumienie oraz nieliniowość podatności zazębienia. Zaproponowano hybrydową metodę modelowania, w której zastosowano: dekompozycję modalną oraz dyskretyzację przestrzenną. Zredukowany model modalny zbudowano dla części rozważanego układu, w której nie uwzględniono zjawisk utrudniających lub uniemożliwiających budowę modelu modalnego. Zjawiska te opisano stosując dyskretyzację przestrzenną. Takie podejście umożliwiło uzyskanie odpowiednio dokładnego modelu niskiego rzędu uwzględniającego sprzężone drgania giętno-skrętne. Otrzymany model hybrydowy porównano z modelem referencyjnym wysokiego rzędu otrzymanym metodą elementów skończonych. Wyniki symulacji potwierdzają skuteczność zastosowanej metody.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- ELBLĄSKIE PRZEKŁADNIE ZĘBATE. - Teoria i praktyka strony 33 - 47
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Orlikowski C., Hein R.: Model hybrydowy układu wielowirnikowego z przekładnią// ELBLĄSKIE PRZEKŁADNIE ZĘBATE. - Teoria i praktyka/ ed. Rybczyńska Tamara, Łabanowski Jerzy Elbląg,Polska: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, 2013, s.33-47
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times