Modelowanie i symulacja ruchu pojazdu zabytkowego podczas hamowania - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Modelowanie i symulacja ruchu pojazdu zabytkowego podczas hamowania

Abstract

Opracowano model samochodu zabytkowego z wykorzystaniem metody masa-sprężyna, służącego do symulacji procesu hamowania pojazdu zabytkowego z możliwością pomiaru drogi hamowania. Konfiguracja sieci połączeń między punktami mas elementów zawieszenia oraz opony okazuje się mieć bardzo duży wpływ na zachowanie symulowanego samochodu podczas hamowania. Poprawność symulacji sprawdzono porównując wyniki uzyskane z symulacji oraz z pomiarów eksperymentalnych. Zaproponowany model po pozytywnej walidacji może stanowić narzędzie umożliwiające przewidywanie drogi hamowania pojazdu zabytkowego dla założonej prędkości początkowej.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 16 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe pages 150 - 153,
ISSN: 1509-5878
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Taryma M., Malinowski A., Taryma S.: Modelowanie i symulacja ruchu pojazdu zabytkowego podczas hamowania// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 8 (2016), s.150-153
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 140 times

Recommended for you

Meta Tags