Abstract
Opracowano model samochodu zabytkowego z wykorzystaniem metody masa-sprężyna, służącego do symulacji procesu hamowania pojazdu zabytkowego z możliwością pomiaru drogi hamowania. Konfiguracja sieci połączeń między punktami mas elementów zawieszenia oraz opony okazuje się mieć bardzo duży wpływ na zachowanie symulowanego samochodu podczas hamowania. Poprawność symulacji sprawdzono porównując wyniki uzyskane z symulacji oraz z pomiarów eksperymentalnych. Zaproponowany model po pozytywnej walidacji może stanowić narzędzie umożliwiające przewidywanie drogi hamowania pojazdu zabytkowego dla założonej prędkości początkowej.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 150 - 153,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Taryma M., Malinowski A., Taryma S.: Modelowanie i symulacja ruchu pojazdu zabytkowego podczas hamowania// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 8 (2016), s.150-153
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 140 times