Modelowanie testów dynamicznych skokiem z progu wykonanych na moście wantowym w ciągu ulicy Sucharskiego w Gdańsku.
Abstract
Przedstawiono numeryczne symulacje testu dynamicznego przeprowadzonego na podwieszonym moście w ciągu Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Drgania mostu wywołane były skokiem przedniej osi samochodu TATRA z progu o wysokości 7 cm. Samochód modelowano jako układ o dwóch stopniach swobody dla którego parametry określono na podstawie pomiarów dwoma akcelerometrami umiejscowionymi na przedniej masce i osi samochodu. przestrzenny model MES oraz model samochodu wykonano w programie SOFISTIK. Numeryczna symulacja pokazuje dobrą zgodność otrzymanych wyników z sygnałami przyspieszeń uzyskanych z pomiarów.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XLIX Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN i Komitetu Nauki PZITB ''Problemy naukowo-badawcze budownictwa'' - KRYNICA 2003.T. 5 Geotechnika. Inżynieria komunikacyjna - mosty. Organizacja i zarządzanie. strony 109 - 116
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Kozakiewicz A., Wilde K.: Modelowanie testów dynamicznych skokiem z progu wykonanych na moście wantowym w ciągu ulicy Sucharskiego w Gdańsku.// XLIX Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN i Komitetu Nauki PZITB ''Problemy naukowo-badawcze budownictwa'' - KRYNICA 2003.T. 5 Geotechnika. Inżynieria komunikacyjna - mosty. Organizacja i zarządzanie./ Warszawa: : Wydz. Inż. Ląd. P. Warsz., 2003, s.109-116
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 93 times