Abstract
W pracy zaprezentowano sposób modelowania przełączalnego silnika reluktancyjnego wraz z całym układem napędowym. Przełączalne silniki reluktancyjne, w odróżnieniu od silników innych typów, wymagają zasilania z przekształtnika energoelektronicznego wraz z systemem sterowania. Dla analiz symulacyjnych pełnego układu jest pożądane dysponowanie modelem obwodowym przełączalnego silnika reluktancyjnego. Obwodowy model silnika jest szczególnie przydatny wtedy, gdy symulacje są przeprowadzane dla różnych algorytmów i parametrów sterowania. Przedstawiono wybrane wyniki symulacji ilustrujące poprawność działania opracowanego modelu i jego przydatność do modelowania układów napędowych z przełączalnymi silnikami reluktancyjnymi.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Elektrotechniczny
no. 78,
pages 144 - 150,
ISSN: 0033-2097 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Iwan K., Mosoń I.: Modelowanie układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym// Przegląd Elektrotechniczny. -Vol. 78., nr. 5 (2002), s.144-150
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 128 times