MOŻLIWOŚCI IDENTYFIKACJI STANU TECHNICZNEGO WARSTW ŚLIZGOWYCH ŁOżYSK SILNIKÓW SPALINOWYCH O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W PRZYPADKU WYKORZYSTANIA EMISji AKUSTYCZNEJ JAKO SYGNAŁU DIAGNOSTYCZNEGO
Abstract
W artykule zaprezentowano wyniki badań wielowarstwowych panwi łożysk ślizgowych silników tłokowych. Scharakteryzowano własności obciążeń tego rodzaju panwi oraz ich zużycia szczególnie zmęczeniowego i ściernego. Wykazano przydatność emisji akustycznej jako sygnału diagnostycznego do ujawniania zużycia powłok ślizgowych i zaporowych. Przedstawiono wyniki pomiarów parametrów emisji akustycznej, wykonanych za pomocą 12- kanałowej aparatury AMSY-5 Firmy Vallen GmbH. Zasygnalizowano także ujemny wpływ zużycia powłok ślizgowych panwi na działanie łożysk i tym samym silnika o zapłonie samoczynnym, przy czyn działanie łożyska rozumiane jest tu jako przetwarzanie energii w formie (na sposób) pracy L w określonym (wymaganym) czasie t.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Utrzymanie w ruchu silników tłokowych i turbinowych z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego strony 1 - 21
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Girtler J., Darski W.: MOŻLIWOŚCI IDENTYFIKACJI STANU TECHNICZNEGO WARSTW ŚLIZGOWYCH ŁOżYSK SILNIKÓW SPALINOWYCH O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W PRZYPADKU WYKORZYSTANIA EMISji AKUSTYCZNEJ JAKO SYGNAŁU DIAGNOSTYCZNEGO// Utrzymanie w ruchu silników tłokowych i turbinowych z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego/ ed. Jerzy Girtler Gdańsk: Katedra Siłowni Morskich i Lądowych Wydzialu Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, 2014, s.1-21
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 102 times