Możliwości redukcji przebiegowego zużycia paliwa przy zastosowaniu elektronicznych systemów wspomagających kierowców - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Możliwości redukcji przebiegowego zużycia paliwa przy zastosowaniu elektronicznych systemów wspomagających kierowców

Abstract

Elektroniczne systemy wspomagające kierowcę pomagają kierującym kontrolować sytuację na drodze, przekazują sygnały do układu hamulcowego i napędowego, rozpoznają znaki drogowe, pozwalają utrzymać odpowiedni dystans w czasie jazdy w kolumnie, a także kontrolują położenie pojazdu na pasie ruchu. Elek-troniczne systemy wspomagające kierowcę pomagają również zmniejszyć przebiegowe zużycie paliwa, poprzez odpowiednie sterowanie układem napędowym, podawanie podpowiedzi kierowcy co do sposobu prowadzenia pojazdu lub wyboru trasy przejazdu. W pracy przedstawiono możliwości ograniczenia przebiegowego zużycia paliwa przy zastosowaniu elektronicznych systemów wspomagających kierowców na przykładzie dwóch wybra-nych układów napędowych samochodów. W pracy przedstawione zostały również przykłady komercyjnych sys-temów wspomagających kierowców, które umożliwiają redukcję przebiegowego zużycia paliwa.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 33 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Combustion Engines pages 250 - 256,
ISSN: 2300-9896
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Kropiwnicki J., Kortas P.: Możliwości redukcji przebiegowego zużycia paliwa przy zastosowaniu elektronicznych systemów wspomagających kierowców// Combustion Engines. -., iss. 3 (2013), s.250-256
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 123 times

Recommended for you

Meta Tags