Możliwości wykorzystania modeli sieci ulicznej do weryfikacji ustawień brzegowych systemu sterowania ruchem
Abstract
Celem referatu było sprawdzenie czy metoda zaimplementowana w programie TRANSYT będzie możliwa do wykorzystania przy ustalaniu ustawień brzegowych dla sygnalizacji świetlnej w systemie sterowania ruchem TRISTAR. Wykorzystano przy tym zaawansowane modele matematyczne na których bazują narzędzia do prognozowania i analiz ruchu na poziomie makro i mikroskopowym: SATURN, PTV VISUM i PTV VISSIM oraz narzędzia do optymalizacji sygnalizacji świetlnej TRANSYT, BALANCE, EPICS, CROSSIG. Analizy dokonano na przykładowym wycinku sieci ulicznej składającej się z czterech skrzyżowań na głównej arterii Gdyni, będących częścią systemu TRISTAR. Następnie podjęto próbę wygenerowania programów sygnalizacji świetlnej wykorzystując metodę TRANSYT dla której wartość Performance Index łączącej koszty strat czasu i liczby zatrzymań, jest najmniejsza. Do wygenerowanych programów dodano akomodację i przeanalizowano wyniki symulacji PTV VISSIM dla każdego analizowanego okresu.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 8213 - 8221,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Oskarbski J., Gumińska L., Zawisza M., Żarski K.: Możliwości wykorzystania modeli sieci ulicznej do weryfikacji ustawień brzegowych systemu sterowania ruchem// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.8213-8221
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 117 times