Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism.

Abstract

W pracy zaprezentowano wyniki optymalizacji parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga o konfiguracji beta z mechanizmem korbowym Ericssona. Jako kryterium przyjęto maksymalizację mocy silnika. W pierwszym etapie poddano optymalizacji tylko parametry konstrukcyjne wymiennika ciepła (7 zmiennych) W drugim etapie do powyższych zmiennych decyzyjnych procesu optymalizacyjnego dołączono wymiary tłoka oraz parametry konstrukcyjne mechanizmu Ericssona (łącznie 21 zmiennych). Przeprowadzono analizę wrażliwości mocy (funkcja celu) oraz sprawności silnika na odstrajanie optymalizowanych parametrów wokół otrzymanych rozwiązań optymalnych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. strony 157 - 165
Language:
English
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Abenavoli R., Kormański H., Rudzinska K.: Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism. // Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. / Rome: Univ. Rome, 2003, s.157-165
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 52 times

Recommended for you

Meta Tags