Abstract
W pracy zaprezentowano wyniki optymalizacji parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga o konfiguracji beta z mechanizmem korbowym Ericssona. Jako kryterium przyjęto maksymalizację mocy silnika. W pierwszym etapie poddano optymalizacji tylko parametry konstrukcyjne wymiennika ciepła (7 zmiennych) W drugim etapie do powyższych zmiennych decyzyjnych procesu optymalizacyjnego dołączono wymiary tłoka oraz parametry konstrukcyjne mechanizmu Ericssona (łącznie 21 zmiennych). Przeprowadzono analizę wrażliwości mocy (funkcja celu) oraz sprawności silnika na odstrajanie optymalizowanych parametrów wokół otrzymanych rozwiązań optymalnych.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. strony 157 - 165
- Language:
- English
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Abenavoli R., Kormański H., Rudzinska K.: Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism. // Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. / Rome: Univ. Rome, 2003, s.157-165
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 93 times