Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy

Abstract

Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Magazyn Autostrady pages 26 - 28,
ISSN: 1730-0703
Language:
Polish
Publication year:
2019
Bibliographic description:
Horodecki G.: Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy// Magazyn Autostrady -,iss. 11-12 (2019), s.26-28
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 101 times

Recommended for you

Meta Tags