Napęd z silnikiem indukcyjnym i 4-gałęziowym falownikiem SiC do turbosprężarek powietrza ogniw paliwowych dużej mocy
Abstract
Wysoka cena ogniw paliwowych utrudnia ich szerokie zastosowanie w transporcie i przemyśle. Należy szukać możliwości obniżenia ich kosztu również poprzez obniżenie kosztu i zwiększenie wydajności urządzeń pomocniczych ogniwa paliwowego (Balance of the Plant). Autorzy proponują aby w napędzie sprężarki powietrza, zastosować wysokoobrotowy silnik indukcyjny, który jest tańszy od stosowanych obecnie silników PMSM. W referacie zaproponowano napęd z czterogałęziowym falownikiem SiC i wysokoobrotowym silnikiem indukcyjnym o mocy 6,3 kW, prędkości obrotowej 79 800 obr/min i częstotliwości zasilania 2667 Hz, który może być zastosowany do turbosprężarki powietrza ogniwa paliwowego o mocy 100 kW.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/48.2024.03.08
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przegląd Elektrotechniczny
no. 100,
pages 46 - 54,
ISSN: 0033-2097 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Bibliographic description:
- Adamowicz M., Giziewski S.: Napęd z silnikiem indukcyjnym i 4-gałęziowym falownikiem SiC do turbosprężarek powietrza ogniw paliwowych dużej mocy// Przegląd Elektrotechniczny -Vol. 100,iss. 3 (2024), s.46-54
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/48.2024.03.08
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 56 times
Recommended for you
Anode supported single chamber solid oxide fuel cell in CH4-Air Mixture.
- T. Suzuki,
- P. Jasiński,
- V. Petrovsky
- + 2 authors
Autonomiczne hybrydowe systemy fotowoltaiczne wspomagane ogniwami paliwowymi
- W. Grzesiak,
- M. Cież,
- T. Maj
- + 2 authors