Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących

Abstract

Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania pracy nauczycieli w dość nietypowym ujęciu, a mianowicie w relacji do świata materialnego, czyli określenie przestrzeni i miejsc istotnych dla nauczycieli w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Kluczowymi są kategorie przestrzeni oraz miejsca (zarówno w obszarze szkoły, jak i poza nią) będące punktem odniesienia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych powstała mapa „nauczycielskich miejsc znaczących”, stanowiących kontekst a zarazem i jedno ze źródeł specyfiki zawodu nauczyciela.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 282 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (Wydawnictwo Adam Marszałek 2012)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Kognitywistyka i Media w Edukacji pages 78 - 87,
ISSN: 1643-6938
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Tomczak M.: Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących// Kognitywistyka i Media w Edukacji. -., nr. 2 (2012), s.78-87
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 135 times

Recommended for you

Meta Tags