Abstract
Jednym z istotnych problemów przy modernizacji dróg kolejowych jest zaprojektowanie nowych układów geometrycznych torów, które będą spełniały założone parametry eksploatacyjne. Najczęściej jest to związane ze zwiększeniem prędkości jazdy pociągów, co w konsekwencji prowadzi do zmiany promienia łuku kołowego i wydłużenia krzywych przejściowych. W artykule przedstawiono algorytmy obliczeń wielkości przesunięć osi toru kolejowego dla różnych układów geometrycznych. Szczegółowo omówiono przypadek przejścia z łuku kołowego i parabolicznego na łuk kołowy z symetrycznymi krzywymi przejściowymi. Przedstawiono przykład zastosowania programu MUGO do obliczeń przesunięć osi toru dla wybranych rozwiązań.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne
pages 301 - 312,
ISSN: 1231-9155 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Szwaczkiewicz K., Kędra Z.: Obliczanie przesunięć osi toru przy modernizacji układów geometrycznych// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. 2(101) (2013), s.301-312
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times