Abstract
Przemysł spożywczy, ze względu na swoje znaczenie w gospodarce należy do najbardziej podatnych na atak terrorystyczny. Zagrożenie takim atakiem jest powodem do opracowania strategii obrony żywności. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie o istotę i przyczyny takiego zjawiska oraz o charakter działań, jakie powinno się podjąć, by ograniczyć ryzyko jego pojawienia się. W artykule wykorzystano analizę literatury przedmiotu, statystyk związanych z terroryzmem żywnościowym, analizę istniejących wytycznych dotyczących obrony żywności, a także metodę syntezy i wnioskowania. W wyniku pracy zdefiniowano terroryzm żywnościowy, strategię obrony żywności oraz scharakteryzowano etapy planowania obrony żywności.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 683 - 689,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Grudowski P., Wiśniewska M.: OBRONA ŻYWNOŚCI – KONIECZNY ELEMENT WSPÓŁCZESNEJ STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŻYWCZEGO// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.683-689
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 195 times