Abstract
W drogach szynowych przy obliczaniu długości krzywych przejściowych analizowane są jedynie warunki na ich długość minimalną. Odmienna sytuacja występuje przy projektowaniu dróg, gdzie rozpatrywane są też warunki na długość maksymalną. Spośród nich szczególną rangę ma warunek poprawności geometrycznej układu. W artykule zawarto jego adaptację do specyfiki trasy kolejowej. Sformułowano cel optymalizacji przy obliczaniu długości krzywej przejściowej i omówiono przebieg realizacji takiego projektu. Przedstawiono przykład wykorzystania w konkretnym projekcie oraz propozycje zmian w przepisach.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym strony 167 - 181
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Nowakowski M.: Optymalizacja długości krzywych przejściowych przy budowie i modernizacji linii kolejowych// W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym/ Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2014, s.167-181
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times