Optymalizacja długości krzywych przejściowych przy budowie i modernizacji linii kolejowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Optymalizacja długości krzywych przejściowych przy budowie i modernizacji linii kolejowych

Abstract

W drogach szynowych przy obliczaniu długości krzywych przejściowych analizowane są jedynie warunki na ich długość minimalną. Odmienna sytuacja występuje przy projektowaniu dróg, gdzie rozpatrywane są też warunki na długość maksymalną. Spośród nich szczególną rangę ma warunek poprawności geometrycznej układu. W artykule zawarto jego adaptację do specyfiki trasy kolejowej. Sformułowano cel optymalizacji przy obliczaniu długości krzywej przejściowej i omówiono przebieg realizacji takiego projektu. Przedstawiono przykład wykorzystania w konkretnym projekcie oraz propozycje zmian w przepisach.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym strony 167 - 181
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Nowakowski M.: Optymalizacja długości krzywych przejściowych przy budowie i modernizacji linii kolejowych// W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym/ Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2014, s.167-181
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 113 times

Recommended for you

Meta Tags