Abstract
Przemysł 4.0 całkowicie przekształca sektor wytwórczy w Unii Europejskiej wprowadzając zasady cyfryzacji procesów przemysłowych. W rezultacie, nowe cyber-fizyczne systemy produkcyjne wywierają ogromny wpływ na siłę roboczą, a zwłaszcza na techników i inżynierów. Systemy te wymagają nowych hybrydowych zespołów "człowiek – maszyna", w których technicy i inżynierowie powinni umieć analizować zbiory danych Big Data, tworzyć symulacje linii produkcyjnych, koordynować pracę robotów, diagnozować/naprawiać złożone zautomatyzowane systemy. Dane pokazują jednak, że pracownicy przemysłowi nie są gotowi stawić czoła tej nowej rzeczywistości, ponieważ brakuje im odpowiednich umiejętności i wiedzy niezbędnej w nowym środowisku przemysłowym. Wydaje się, że pracownicy nie posiadają odpowiednich kwalifikacji, co z kolei ogranicza ich możliwości zatrudnienia jak i dostęp do dobrych zawodów. Ankieta European skills and jobs survey (ESJS) [1] wykazuje że 43% dorosłych pracowników doświadczyło ostatnio zmian technologii, której używają w pracy, a 47% odnotowało zmiany w metodzie pracy. Niemal 1 na 5 badanych uważa, że kilka z umiejętności jakie posiada staną się przestarzałe w ciągu kilku lat.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2021 SIMP)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przegląd Spawalnictwa
no. 93,
pages 60 - 61,
ISSN: 0033-2364 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Bibliographic description:
- Chodnicki M.: Platforma aktywnego nauczania dla zwiększenia poziomu umiejętności techników i inżynierów// Przegląd Spawalnictwa -Vol. 93,iss. 4 (2021), s.60-61
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 162 times