Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych
Abstract
Praca przedstawia rys historyczny rozwoju charakterystyki obciążenia dróg przez ruch. Omówiono wpływ przyjęcia wielkości obciążenia standardowego osi równoważnej na wyniki analizy ruchu. Przedstawiono metodę doświadczalną AASHTO i współczynniki obliczone według tej metody w przypadku polskich warunków. Podano wzory do obliczeń współczynników dla osi podwójnych i potrójnych. Przedstawiono metodę francuską i jej porównanie z metodą AASHTO. Podano analizę wpływu przyjęcia wykładnika ''n'' od n=4 do n=12 na określenie ruchu równoważnego, przy różnym stopniu przeciążenia osi pojazdów. Zaproponowano podstawy teoretyczne określania współczynników równoważności osi według metod mechanistycznych. Podano przykłady wyznaczania współczynników ze wzorów zmęczeniowych. Pracę zakończono praktycznymi wnioskami.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Roads and Bridges - Drogi i Mosty
pages 55 - 93,
ISSN: 1643-1618 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Judycki J.: Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych// Drogi i Mosty. -., nr. nr 2 (2006), s.55-93
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 163 times