Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych

Abstract

Praca przedstawia rys historyczny rozwoju charakterystyki obciążenia dróg przez ruch. Omówiono wpływ przyjęcia wielkości obciążenia standardowego osi równoważnej na wyniki analizy ruchu. Przedstawiono metodę doświadczalną AASHTO i współczynniki obliczone według tej metody w przypadku polskich warunków. Podano wzory do obliczeń współczynników dla osi podwójnych i potrójnych. Przedstawiono metodę francuską i jej porównanie z metodą AASHTO. Podano analizę wpływu przyjęcia wykładnika ''n'' od n=4 do n=12 na określenie ruchu równoważnego, przy różnym stopniu przeciążenia osi pojazdów. Zaproponowano podstawy teoretyczne określania współczynników równoważności osi według metod mechanistycznych. Podano przykłady wyznaczania współczynników ze wzorów zmęczeniowych. Pracę zakończono praktycznymi wnioskami.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 296 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Roads and Bridges - Drogi i Mosty pages 55 - 93,
ISSN: 1643-1618
Language:
Polish
Publication year:
2006
Bibliographic description:
Judycki J.: Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych// Drogi i Mosty. -., nr. nr 2 (2006), s.55-93
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 163 times

Recommended for you

Meta Tags