Polskie centra handlowe - zagrożenia i szanse dla przestrezni miejskiej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Polskie centra handlowe - zagrożenia i szanse dla przestrezni miejskiej

Abstract

Ostatnie kilkanascie lat w Polsce to okres burzliwego rozwoju kompleksów handlowo-usługowych zwanych ''centrami handlowymi''. Zagdanienie to należy zarówno w kategoriach historycznych jak i kulturowych i przestrzennych. mimo iz centra handlowe często postrzegane są jako zagrożenia dla prawdziwej miejskości, to paradoksalnie ich przestrzeń wewnetżna wyraża powszechne oczekiwania jakości tradycji przestrzeni publicznej. w dobie globalizacji fascynacji konsupcja istnieje realne zagrożenie utraty sensu budowaniaobiektów handlowyc bedących nietylko miescem zakupów ale równiez miejscem doświadczania specjlanie zaaranzowanych przestrzeni, miejscem kontaktów ludzkich.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska strony 248 - 251
Language:
Polish
Publication year:
2008
Bibliographic description:
Taraszkiewicz A.: Polskie centra handlowe - zagrożenia i szanse dla przestrezni miejskiej// Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska/ ed. pod red. Piotra Lorensa, Elżbiety Ratajczyk-Piątkowskiej. Warszawa: Urbanista, 2008, s.248-251
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 112 times

Recommended for you

Meta Tags