Abstract
Ostatnie kilkanascie lat w Polsce to okres burzliwego rozwoju kompleksów handlowo-usługowych zwanych ''centrami handlowymi''. Zagdanienie to należy zarówno w kategoriach historycznych jak i kulturowych i przestrzennych. mimo iz centra handlowe często postrzegane są jako zagrożenia dla prawdziwej miejskości, to paradoksalnie ich przestrzeń wewnetżna wyraża powszechne oczekiwania jakości tradycji przestrzeni publicznej. w dobie globalizacji fascynacji konsupcja istnieje realne zagrożenie utraty sensu budowaniaobiektów handlowyc bedących nietylko miescem zakupów ale równiez miejscem doświadczania specjlanie zaaranzowanych przestrzeni, miejscem kontaktów ludzkich.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska strony 248 - 251
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Taraszkiewicz A.: Polskie centra handlowe - zagrożenia i szanse dla przestrezni miejskiej// Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska/ ed. pod red. Piotra Lorensa, Elżbiety Ratajczyk-Piątkowskiej. Warszawa: Urbanista, 2008, s.248-251
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 156 times