Abstract
W artykule przedstawiono koncepcję darmowych systemów LMS (ang. Learning Management System) jako narzędzi wspomagających prowadzenie zajęć metodą tradycyjną F2F (ang. Face to Face). Omówiono eksperyment zrealizowany przez dwie uczelnie trójmiejskie: Akademię Morską w Gdyni i Politechnikę Gdańską. Celem eksperymentu było porównanie systemu Ilias (wersja 2.4.4) z systemem Moodle (wersja 1.2). Na wstępie uzgodnione zostały zasady współpracy między uczleniami AM iPG oraz dokonano wyboru materiałów do publikacji. Ostatecznie materiały z przedmiotu "Technologie baz danych" zostały udostępnione w systemie Ilias (platforma lokalna AM) i w systemie Moodle (platforma hostowana PG). Systematycznie na obu platformach uaktualniano materiały edukacyjne niezbędne do realizacji zadań laboratoryjnych. Na zakończenie eksperymentu przeprowadzono wśród studentów ankietę porównującą oba systemy oraz zaproponowano kontynuację i/lub rozszerzenia eksperymentu.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Grabowska A., Szłapczyńska J.: Porównanie systemu Ilias i Moodle - przypadek użycia.// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 118 times