Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google w kontekście walki z Web-Spamem - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google w kontekście walki z Web-Spamem

Abstract

Praca prezentuje wybrane aktualizacje algorytmu Google Search, odpowiedzialnego za przyznawanie rankingu stronom internetowym w wynikach wyszukiwania, wpływ rzeczonych aktualizacji na sam proces pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach, a także prognozę dotyczącą dalszych aktualizacji.

 

Podjęty został również aspekt działań Google mających na celu wyrzucenie z indeksu wyszukiwania nisko-jakościowych witryn, ukazany przez pryzmat potencjalnych oszczędności kosztów.

Author (1)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 83 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
Monographic publication
Publication year:
2014
Bibliography: test
  1. Pingwin, odnajdujący tzw. nienaturalne linki, czyli takie, które zostały kupione lub zdobyte w inny sposób, w celu manipulacji wyników wyszukiwania. Dzięki tej zmianie
  2. B. Schwartz, Penguin 4, With Penguin 2.0 Generation Spam-Fighting, Is Now Live, http://searchengineland.com/penguin-4-with-penguin-2-0-generation-spam-fighting-is-now-live-160544, [2014.02.20].
  3. M. Cutts, Penguin 2.0 rolled out today, http://www.mattcutts.com/blog/penguin-2-0-rolled-out-today/, [2014.02.20]. open in new tab
  4. B. Schwartz, Google Payday Loan Algorithm: Google Search Algorithm Update To Target Spammy Queries, http://searchengineland.com/google-pay-day-loan-algorithm-google-search-algorithm-update-to-target-spammy- queries-162941, [2014.02.20].
  5. B. Schwartz, Google: The Spammy Queries To Get Less Spammy, http://www.seroundtable.com/google-less- spam-16792.html, [2014.02.20].
  6. B. Schwartz, Google Payday Loan Algorithm: Google Search Algorithm Update To Target Spammy Queries, http://searchengineland.com/google-pay-day-loan-algorithm-google-search-algorithm-update-to-target-spammy- queries-162941, [2014.02.20].
  7. M. Cutts, Is there a version of Google that excludes backlinks as a ranking factor?, http://www.youtube.com/watch?v=NCY30WhI2og, [2014.02.22].
  8. Zmiana ta powoduje całkowity zwrot w optymalizowaniu stron internetowych, w szczególności treści. open in new tab
  9. Do niedawna, by znaleźć swoją stronę na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania należało optymalizować stronę, tak by fraza, na którą chcemy pokazywać serwis występowała w krytycznych miejscach strony, jak adres URL, nagłówek, czy odpowiednio odmieniona w treści.
  10. Wprowadzenie "Kolibra" to duży krok w stronę wyszukiwania kontekstowego.
  11. Danny Sullivan istotę tej zmiany podsumowuje w następujący sposób: " "Gdzie najbliżej mojego domu mogę kupić iPhone 5s?" -tradycyjne wyszukiwanie skupiało się bardziej na odnajdowaniu dopasowań do słów -znajdowaniu stron, które zawierały na przykład "kup" i "iPhone 5s".
  12. Koliber bardziej skupia się na znaczeniu kryjącym się za tymi słowami. Może lepiej rozumieć rzeczywistą lokalizację Twojego domu, jeżeli podzieliłeś się nią z Google. open in new tab
  13. Może rozumieć, że "miejsce" oznacza iż poszukujesz fizycznego sklepu. Może zrozumieć, że "iPhone 5s" oznacza szczególny typ urządzenia elektronicznego dostępnego w pewnych sklepach. Poznanie tych wszystkich znaczeń może pomóc Google wyjść poza zwykłe odnajdowanie dopasowań do poszczególnych słów.
  14. W szczególności Google powiedziało, że Koliber zwraca uwagę na każde słowo w zapytaniu zapewniając, że całe zapytanie -jako zdanie, fragment konwersacji, czy znaczenie -jest brane pod uwagę, nie zaś tylko pojedyncze słowa. Celem jest, by strony pasujące do znaczenia radziły sobie lepiej niż strony dopasowane tylko do kilku słów" 94 .
  15. D. Sullivan, FAQ: All About The New Google "Hummingbird" Algorithm, http://searchengineland.com/google- hummingbird-172816, [2014.02.22].
  16. Adamo S., comScore Releases July 2013 U.S. Search Engine Rankings, http://www.comscore.com/Insights/Press_Releases/2013/8/comScore_Releas es_July_2013_U.S._Search_Engine_Rankings, [2013.10.15]. open in new tab
  17. As Blogs Grow, So Does Spam, http://www.informationweek.com/as-blogs- grow-so-does-spam/d/d-id/1042446?, [2014.02.20].
  18. Atkins-Krüger A., Yandex To Stop Counting Links As A Ranking Factor For Commercial Queries In Moscow, http://searchengineland.com/yandex-to-stop- counting-links-as-a-ranking-factor-for-commercial-queries-in-moscow-179209, [2014.02.22].
  19. Bailyn E., Bailyn B., Outsmarting Google®, Que Publishing, Indianapolis 2011, str. 41. open in new tab
  20. Black Hat SEO, http://www.webopedia.com/TERM/B/Black_Hat_SEO.html, [2014.02.20].
  21. Brin S., Page L., The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine, Stanford University, kwiecień 1998 open in new tab
  22. Crawling & Indexing, http://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/crawling-indexing.html, [2014.02.20]. open in new tab
  23. Cutts M., Another step to reward high-quality sites, http://insidesearch.blogspot.com/2012/04/another-step-to-reward-high- quality.html, [2014.02.20]. open in new tab
  24. Cutts M., Can you give us an update on rankings for long-tail searches?, http://www.youtube.com/watch?v=WJ6CtBmaIQM, [2014.02.20].
  25. Cutts M., How Search Works website, http://www.youtube.com/watch?v=MoW60fuHn64, [2014.02.20]. open in new tab
  26. Cutts M., Indexing timeline, http://www.mattcutts.com/blog/indexing-timeline/, [2014.02.20].
  27. Cutts M., Is there a version of Google that excludes backlinks as a ranking factor?, http://www.youtube.com/watch?v=NCY30WhI2og, [2014.02.22].
  28. Cutts M., Penguin 2.0 rolled out today, http://www.mattcutts.com/blog/penguin-2-0-rolled-out-today/, [2014.02.20]. open in new tab
  29. Dodawanie witryny, https://support.google.com/webmasters/answer/34592?hl=pl&ref_topic=17241 21, [2014.02.20].
  30. 15. Drupal tutorial: Master Drupal in 7 hours with Symphony, Hour 5: SEO, http://www.symphonythemes.com/master-drupal-in-7-hours/hour-5-seo, [2014.02.22]. open in new tab
  31. Goodwin D., Organic vs. Paid Search Results: Organic Wins 94% of Time, http://searchenginewatch.com/article/2200730/Organic-vs.-Paid-Search- Results-Organic-Wins-94-of-Time [2014.03.01]
  32. Google Algorithm Change History, http://moz.com/google-algorithm-change, [2014.02.20]. open in new tab
  33. Google Annual Search Statistics, http://www.statisticbrain.com/google- searches/, [2014.02.20]. open in new tab
  34. Google does not use the keywords meta tag in web ranking, http://www.youtube.com/watch?v=jK7IPbnmvVU, [2014.02.20]. open in new tab
  35. Google Launches The Google Toolbar, http://googlepress.blogspot.com/2000/12/google-launches-google- toolbar.html, [2014.02.20]. open in new tab
  36. 21. Google update Cassandra is here, http://econsultancy.com/pl/forums/other- topics/google-update-cassandra-is-here, [10.09.2013]. open in new tab
  37. Google, ZMOT Handbook, Ways to win shoppers at the Zero Moment Of Truth, http://ssl.gstatic.com/think/docs/2012-zmot-handbook_research- studies.pdf, [2014.03.01]
  38. Graf wiedzy, http://www.google.com/insidesearch/features/search/knowledge.html, [2014.02.20].
  39. Grimes C., Our new search index: Caffeine, http://googleblog.blogspot.com/2010/06/our-new-search-index-caffeine.html, [2014.02.20]. open in new tab
  40. 26. Jednostronicowy podręcznik optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google, https://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_3027140_pl_v2, [2014.02.20]. open in new tab
  41. Kotler P., Marketing Insights from A to Z, 80 concepts every manager needs to know, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey 2003 open in new tab
  42. Langridge P., The 11 most infamous Google Bombs in history, http://www.screamingfrog.co.uk/google-bombs/, [2014.02.20]. open in new tab
  43. Laporte L., Jarvis J., Cutts M., This Week in Google 227, http://twit.tv/show/this-week-in-google/227, [2014.02.20]. open in new tab
  44. Levy S., Exclusive: How Google's Algorithm Rules the Web, http://www.wired.com/magazine/2010/02/ff_google_algorithm/all/1, [2014.02.20].
  45. Levy S., Google Throws Open Doors to Its Top-Secret Data Center, http://www.wired.com/wiredenterprise/2012/10/ff-inside-google-data- center/all/, [2014.02.20].
  46. Levy S., Singal A., Cutts M., TED 2011: The 'Panda' That Hates Farms: A Q&A With Google's Top Search Engineers, http://www.wired.com/business/2011/03/the-panda-that-hates-farms/, [2014.02.20].
  47. Mapy witryn -informacje, https://support.google.com/webmasters/answer/156184?hl=pl, [2014.02.20].
  48. McGlaun S., Facebook data grows by over 500 TB daily, http://www.slashgear.com/facebook-data-grows-by-over-500-tb-daily- 23243691/, [2014.02.20]. open in new tab
  49. Meyers P. J., Google's EMD Algo Update -Early Data, http://moz.com/blog/googles-emd-algo-update-early-data, [2014.02.20].
  50. Mitchell J., How Google Search Really Works, http://readwrite.com/2012/02/29/interview_changing_engines_mid- flight_qa_with_goog, [2014.02.20].
  51. Moulton R., Carattini K., A quick word about Googlebombs, http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/01/quick-word-about- googlebombs.html, [2014.02.20]. open in new tab
  52. Narzędzia dla Webmasterów -indeksowanie adresu URL, https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url, [2014.02.20]. open in new tab
  53. 39. Nasza historia w szczegółach, http://www.google.com/about/company/history/, [2014.02.20]. open in new tab
  54. Needham D., Dransfield R., Coles M., Harris R., Rawlinson M., Business For Higher Awards, Heinemann Educational Publishers, Oxford 1999
  55. Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO), https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl, [2014.02.20]. open in new tab
  56. Page L., Brin S., Motwani R., Winograd T., The PageRank Citation Ranking: Bringing Order to the Web, Stanford InfoLab, January 1998. open in new tab
  57. Page L., Method for node ranking in a linked database, http://www.google.com/patents?vid=6285999, [2014.02.20]. open in new tab
  58. Page L., PageRank: Bringing Order to the Web, http://web.archive.org/web/19990203095850/http://www- diglib.stanford.edu/cgi-bin/WP/get/SIDL-WP-1997-0072, [2014.02.20]. open in new tab
  59. Rosenthal A., Why Google's Search Results Vary From Person to Person, http://microarts.com/inbound/why-googles-search-results-vary-from-person-to- person/, [2014.02.22].
  60. Schonfeld E., Google Processing 20,000 Terabytes A Day, And Growing, http://techcrunch.com/2008/01/09/google-processing-20000-terabytes-a-day- and-growing/, [2014.02.20].
  61. Schwartz B., Google Payday Loan Algorithm: Google Search Algorithm Update To Target Spammy Queries, http://searchengineland.com/google-pay- day-loan-algorithm-google-search-algorithm-update-to-target-spammy- queries-162941, [2014.02.20].
  62. Schwartz B., Google: The Spammy Queries To Get Less Spammy, http://www.seroundtable.com/google-less-spam-16792.html, [2014.02.20].
  63. Schwartz B., Penguin 4, With Penguin 2.0 Generation Spam-Fighting, Is Now Live, http://searchengineland.com/penguin-4-with-penguin-2-0-generation- spam-fighting-is-now-live-160544, [2014.02.20].
  64. 50. Search Quality Rating Guidelines Version 1.0, 2 Listopad 2012 open in new tab
  65. Severance C., Internet and Web Pioneers: Paul Kunz, http://www.youtube.com/watch?v=lOgqP2yoKwc, [2014.02.20].
  66. Severance C., Internet and Web Pioneers: Robert Cailliau, http://www.youtube.com/watch?v=x2GylLq59rI, [2014.02.20].
  67. Singal A., Cutts M., Finding more high-quality sites in search, http://googleblog.blogspot.com/2011/02/finding-more-high-quality-sites-in.html, [2014.02.20].
  68. Singal A., More guidance on building high-quality sites, http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/05/more-guidance-on- building-high-quality.html, [2014.02.20]. open in new tab
  69. Stansberry M., Kudritzki J., Uptime Institute 2012 Data Center Industry Survey, http://uptimeinstitute.com/2012-survey-results, [2014.02.20].
  70. Sullivan D., Who invented the term Search Engine Optimization ?, http://forums.searchenginewatch.com/showpost.php?p=2119&postcount=10, [2014.02.19]. open in new tab
  71. Sullivan D., FAQ: All About The New Google "Hummingbird" Algorithm, http://searchengineland.com/google-hummingbird-172816, [2014.02.22].
  72. Sullivan D., Google Kills Bush's Miserable Failure Search & Other Google Bombs, http://searchengineland.com/google-kills-bushs-miserable-failure- search-other-google-bombs-10363#comment-778, [2014.02.20]. open in new tab
  73. Sullivan D., Google, Yahoo, MSN Unite On Support For Nofollow Attribute For Links, http://searchenginewatch.com/article/2062985/Google-Yahoo-MSN- Unite-On-Support-For-Nofollow-Attribute-For-Links, [2014.02.20].
  74. Sullivan D., What Happened To My Site On Google?, http://searchenginewatch.com/article/2066309/What-Happened-To-My-Site- On-Google, [2014.02.20].
  75. Szymański K., Kiedy założono SQT ?, http://productforums.google.com/d/msg/webmaster- pl/JBmWpsFvlsA/vyBEEVkiKYoJ, [2013.09.20]. open in new tab
  76. 62. The latest on update Austin (Google's January update), http://www.searchenginejournal.com/the-latest-on-update-austin-googles- january-update/237/, [2014.02.20]. open in new tab
  77. The Periodic Table Of SEO Success Factors, http://searchengineland.com/seotable, [2014.02.20]. open in new tab
  78. Walka ze spamem, https://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/fighting-spam.html, [2014.02.20]. open in new tab
  79. What Is SEO / Search Engine Optimization?, http://searchengineland.com/guide/what-is-seo, [2014.02.20]. open in new tab
  80. White Hat SEO, http://www.webopedia.com/TERM/W/White_Hat_SEO.html, [2014.02.20].
  81. Wskazówki dla webmasterów, https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl#1, [2014.02.20].
  82. SPIS TABEL, RYSUNKÓW I WYKRESÓW Rysunki: 1. Wielokanałowa podróż konsumenta 2. Wyniki wyszukiwania Google open in new tab
  83. Wersja uproszczona sposobu obliczania PageRank 4. Przykład synonimizacji tekstu open in new tab
Verified by:
No verification

seen 154 times

Recommended for you

Meta Tags