Prędkość uzyskania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów
Abstract
Oddanie do użytku, w 2008 roku, państwowej aktywnej sieci geodezyjnej ASG-EUPOS, która obszarem działania pokrywa cały obszar kraju, oraz w kolejnych latach regionalnych sieci komercyjnych, spowodowało lawinowy wzrost aplikacji precyzyjnych pomiarów fazowych GNSS. Na chwilę obecną głównymi beneficjentami są geodeci. Szybkość i prostota uzyskania współrzędnych punktu z centymetrową dokładnością sprawiła, że zestawy do sieciowych pomiarów fazowych GNSS stały się głównym narzędziem pracy geodetów. Aktywne sieci geodezyjne umożliwiają wyznaczanie współrzędnych pozycji w ruchu z wysokimi dokładnościami i częstotliwościami. Zatem, pojawia się pytanie o możliwości zastosowania tych technik do precyzyjnego monitoringu pojazdów. Jednak uzyskanie wysokich dokładności warunkowane jest rozwiązaniem nieoznaczoności pomiarów fazowych. W niniejszym artykule przedstawiono rozważania i wyniki eksperymentów dotyczących prędkości uzyskiwania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 4718 - 4727,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Nowak A.: Prędkość uzyskania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów // Logistyka. -., nr. 3 (2014), s.4718-4727
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 101 times