Abstract
W pracy poświecono uwagę praktycznemu aspektowi kształtowania rejonów skrajnych na prostoliniowych rampach przechyłkowych. Praktyka wykonawcza jednoznacznie dowodzi, że właśnie w tych rejonach dokładność pracy podbijarki pozostawia wiele do życzenia. Warto się więc zastanowić nad wyłagodzeniem tychże rejonów, co wprowadzi co prawda pewne zaburzenia w układzie występujących przyspieszeń niezrównoważonych, jednak skutki tych zaburzeń będą zapewne mniejsze niż obecne − będące wynikiem błędów pracy podbijarki. Przedstawiono stosowne rozwiązanie problemu − osobno dla rejonu początkowego rampy przechyłkowej i rejonu wejścia w łuk kołowy. Przy wyznaczaniu rzędnych przechyłki h(x) w strefie wyłagodzenia załomów znalazła zastosowanie metoda identyfikacji problemu za pomocą równań różniczkowych. Podane zależności teoretyczne zilustrowano konkretnymi przykładami obliczeniowymi.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne
pages 197 - 209,
ISSN: 1231-9155 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Koc W.: Próba wyłagodzenia załomów na rampie przechyłkowej// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. Z. 158 (2011), s.197-209
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 55 times