Abstract
Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano: - stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym; - analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju; - pojęcie okazji przedsiębiorczą jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm; - analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie; - omówienie koncepcji preprzedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą; - przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem preprzedsiębiorczości; - wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami preprzedsiębiorczości.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Zięba K.: Przedsiębiorczość. Warszawa: CeDeWu Sp. z o.o., 2016.239 s. ISBN 978-83-7556-818-9
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 169 times