Rola kluczowych kompetencji organizacji w realizacji strategii biznesu - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rola kluczowych kompetencji organizacji w realizacji strategii biznesu

Abstract

W dobie globalizacji wydaje się, że dobra strategia organizacji powinna obejmować prognozę przyszłej sytuacji branży oraz być ukierunkowana na posiadane aktywa materialne i niematerialne. Znalezienie odpowiednich proporcji pomiędzy ciągłą strategiczną zwinnością a trwałą operacyjną doskonałością jest dla wielu organizacji bardzo trudnym zadaniem, zatem zaczęto eksponować rolę kapitału intelektualnego jako kluczowego czynnika sukcesu. Zasobem, który umożliwia przedsiębiorstwom bilansowanie działalności gospodarczej, są kluczowe kompetencje organizacji, które można odpowiednio konfigurować w celu tworzenia wartości ekonomicznej przedsiębiorstwa. Ich największą zaletą jest fakt, iż są one rzadkie, unikatowe, niemożliwe do zastąpienia innymi zasobami, stąd trudne do skopiowania przez konkurencję. Celem artykułu jest zaprezentowanie właściwości kluczowych kompetencji organizacji oraz przyporządkowanie ich do poszczególnych funkcji strategii, które można zidentyfikować w procesie jej realizacji. Bazując na badaniach literaturowych, wyodrębniono katalog kluczowych kompetencji, kształtujących poszczególne cechy funkcjonalne strategii.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 42 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 1 - 9,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Siwak K.: Rola kluczowych kompetencji organizacji w realizacji strategii biznesu// e-mentor. -., nr. 5(62) (2015), s.1-9
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 133 times

Recommended for you

Meta Tags