Rola pomiaru efektywności szkoły wyższej w kształtowaniu jej pozycji konkurencyjnej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rola pomiaru efektywności szkoły wyższej w kształtowaniu jej pozycji konkurencyjnej

Abstract

Publiczne uczelnie wyższe, szczególnie techniczne, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku usług edukacyjnych, muszą dbać o efektywność swojego funkcjonowania. Uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku edukacyjnym wymaga od uczelni działań przedsiębiorczych. Sukces wielu tego typu działań uzależniony jest od ilościowej oceny różnych parametrów. Jedną z metod pozwalających na ilościową ocenę efektywności jest Data Envelopment Analysis. Przedstawione przykłady dotyczą oceny stopnia wykorzystania zasobów, jakimi jest kadra samodzielnych pracowników nauki, zaangażowana w proces dydaktyczny w poszczególnych typach uczelni. Jako efekt końcowy procesu kształcenia przyjęto liczbę studentów i liczbę absolwentów. Uzyskane wyniki zostały uzupełnione analizą przyczyn stwierdzonych nieefektywności. Należy podkreślić, że kryteria efektywnościowe nie mogą być stosowane w oderwaniu od innych, głownie jakościowych i merytorycznych. Mogą jednakże skutecznie je wspierać.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej : materiały konferencyjne strony 213 - 224
Language:
Polish
Publication year:
2006
Bibliographic description:
Szuwarzyński A.: Rola pomiaru efektywności szkoły wyższej w kształtowaniu jej pozycji konkurencyjnej// Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej : materiały konferencyjne/ ed. pod red. Jerzego Dietla i Zofii Sapijaszki. Łódź: Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2006, s.213-224
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 124 times

Recommended for you

Meta Tags