Abstract
Gdańsk jest na mapie Polski miastem, które w sposób szczególny wpisuje się w nurt refleksji skoncentrowanej na znaczeniu przestrzeni społeczno-kulturowej w dobie dynamicznych przemian nowoczesności, wzajemnego przenikania się kontekstów lokalnych i globalnych. Położenie miasta, związana z nim historia, wielonoarodowa tradycja i kultura, czyniły je swoistym ''laboratorium'' kształtowania się, utrwalania i transformacji narracji tożsamościowej jego mieszkańców. Pojawia się w związku z tym pytanie o treści konotujace współczesne bycie gdańszczaninem i kształt miasta w jego materialnej formie.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Baranowski A., Dymnicka M.: Społeczna pamięć i tożsamość na przykładzie Gdańska // / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 146 times
Recommended for you
Kapitał marki miasta Gdańska - ujęcie marketingowe
- A. Dziadkiewicz,
- E. Sokołowska,
- P. Juchniewicz