Abstract
W artykule przedstawiono wpływ zmiany parametrów elektrycznych trakcyjnego układu zasilania na jego stabilność. Znaczne zmiany parametrów wynikają m.in. z wprowadzenia do eksploatacji sieciowych pojazdów z napędem przekształtnikowym wyposażonych w filtr wejściowy LC. Mała tłumienność obwodu, duże i szybkie zmiany obciążenia oraz aktywne metody sterowania napędu pojazdu zwiększają możliwość wystąpienia oscylacji napięć i prądów. Jest to szczególnie istotne podczas pracy pojazdu w obszarze regulacji ze stałą mocą. Wykorzystując metody symulacji komputerowej określono wartości parametrów układu zasilania, których przekroczenie zwiększa podatność na wystąpienie oscylacji.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Measurement Automation Monitoring
no. 53,
pages 64 - 67,
ISSN: 2450-2855 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Karwowski K., Skibicki J.: Stabilność systemu zasilania sieciowych pojazdów trakcyjnych z napędem energoelektronicznym// Pomiary Automatyka Kontrola. -Vol. 53., nr. nr 4 (2007), s.64-67
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 100 times