Abstract
Tarcie ślizgowe w ruchu postępowo-zwrotnym występuje powszechnie w różnych obiektach technicznych. Wielkość amplitudy ruchu decyduje tym, czy występować może specyficzny proces niszczący skojarzone powierzchnie - fretting (przy bardzo małych amplitudach), czy też inne procesy zużycia zachodzące przy oscylacyjnym ślizganiu. Przedstawiono wyniki badań różnych skojarzeń materiałowych, przeprowadzonych na modelowych skojarzeniach, realizujących tarcie ślizgowe w ruchu postępowo-zwrotnym o różnej amplitudzie.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- EKSPLOATACJA SYSTEMÓW TRIBOLOGICZNYCH. - Tom 2 : TARCIE, ZUŻYCIE, SMAROWANIE WYBRANYCH WĘZŁÓW TRIBOLOGICZNYCH strony 79 - 122
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Druet K., Gawarkiewicz R., Łubiński J., Neyman A.: TARCIE PRZY RUCHU POSTĘPOWO-ZWROTNYM W TECHNICE EKSPLOATACYJNEJ// EKSPLOATACJA SYSTEMÓW TRIBOLOGICZNYCH. - Tom 2 : TARCIE, ZUŻYCIE, SMAROWANIE WYBRANYCH WĘZŁÓW TRIBOLOGICZNYCH/ ed. pod red. D. Oziminy Kielce: Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, 2013, s.79-122
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 248 times