THE EFFECT OF THE FRICTION OF THE REFUSE INSIDE THE REFUSE COLLECTION VEHICLE BODY ON THE WORKING PARAMETERS OF THE COMPACTION MECHANISM
Abstract
Mechanizm prasujący pojazdu do usuwania odpadów z pojemników (w skrócie PUOP) spełnia dwie funkcje. W pierwszym etapie zagęszcza zebrane z pojemników odpady, a następnie przemieszcza je w głąb skrzyni zbiorczej. Znajo-mość właściwości mechanicznych odpadów znajdujących się wewnątrz skrzyni może w znaczący sposób wpłynąć na poprawę wydajności pojazdu. Celem ba-dań było zwiększenie wydajności PUOP poprzez opracowanie w oparciu o wyznaczony doświadczalnie współczynnik oporu odpadów udoskonalonego algorytmu sterowania pracą mechanizmu prasującego. Rejestracja chwilowego położenia mechanizmów PUOP oraz ciśnienia w układzie hydraulicznym umoż-liwiła wyznaczenie wartości charakterystycznego dla danego typu odpadów współczynnika oporu o wnętrze skrzyni zbiorczej. W kolejnym etapie prac ba-dawczych wartość wyznaczonego współczynnika oporu wykorzystana została do opracowania nowego algorytmu sterującego pracą mechanizmu prasującego PUOP. W artykule zamieszczone zostały wybrane charakterystyki współczynnika oporu odpadów o wnętrze skrzyni zbiorczej obrazujące znaczące różnice otrzymanych wartości w zależności od analizowanej frakcji odpadów. Opisano również metodę ich wyznaczania oraz ograniczenia tej metody.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
TRIBOLOGIA
no. 259,
pages 25 - 36,
ISSN: 0208-7774 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Czyżewicz J., Wasilczuk M.: THE EFFECT OF THE FRICTION OF THE REFUSE INSIDE THE REFUSE COLLECTION VEHICLE BODY ON THE WORKING PARAMETERS OF THE COMPACTION MECHANISM// TRIBOLOGIA. -Vol. 259., iss. 1 (2015), s.25-36
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 150 times