The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper – Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40
Abstract
International waterway E40 (MDW E40) is included in the network of inland waterways of transnational importance. It is a link between two areas: the Baltic Sea and the Black Sea. E40 route runs through three countries: Poland, Belarus and Ukraine. The article presents the results of the study on the analysis of two very important sections of the MDW E40 on the Belarusian section, it is:. the Dnieper – Bug Channel and the Pripy River. Both elements from the point of view of navigability are the most important links throughout the Belarusian section of the waterway. This article will be useful for the development of plans for revitalization of the international waterway E40 not only on the Belarus part, but also in Poland and Ukraine. Due to the accession and signature by Poland of the AGN Convention in January 2017, the article can be a material to supporting state policy in the context of the development of the inland waterway system in Poland and Europe.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk
pages 154 - 161,
ISSN: 1230-7424 - ISSN:
- 1230-7424
- Language:
- English
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Kalinowski M., Koba R., Jerzyło P.: The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper – Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40// Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk. -., nr. 32(1) (2017), s.154-161
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.5604/01.3001.0010.7460
- Bibliography: test
-
- Blue Book. (2006). Inventory of Main Standards and Parameters of the E Waterway Network "Blue Book" First Revised Edition, Economic Commission For Europe, Inland Transport Committee (ECE/TRANS/SC.3/144/Rev.) open in new tab
- DHV HYDROPROJEKT, Droga Wodna E40 -Przebieg Drogi Wodnej E40 na terenie Polski na odcinku od Terespola do Dęblina, Warszawa (2015)
- European Agreement on Main Inland Waterways of International Importance (AGN); open in new tab
- Economic Commission for Europe, Inland Transport Committee; ECE/ TRANS/120/Rev.4, Geneva (1996) open in new tab
- Gawlik I., Szajda J., (2003). Zmiany warunków glebowych na torfowiskach w regionie Kanału Wieprz -Krzna wskutek ich odwodnienia. Wiadomości Melioracyjne i Łąkarskie no. 3 167-170.
- Informator Nawigacyjny, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa (2009)
- Inventory of Most Important Bottlenecks and Missing Links in the E Waterway Network, Resolution No.49., Economic Commission for Europe -Inland Transport Committee, New York and Geneva (2013) open in new tab
- Kalinowski M., Koba R., Kowalczyk U., (2016). Using cost-benefit analysis as a method of more efficient allocation of inland waterway E40 resources. Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk Volume 31 No. 1
- Korniejew W., Denisow N., (2010). Water resources management of the upper Pripyat river and the Beloozerskaya Water Feed System of the Dnieper -Bug canal, Mińsk open in new tab
- Kształtowanie się usług transportowych i prognoza przewozów transportem wodnym śródlądowym. (1993) HYDROPROJEKT Warszawa Sp. z o.o. open in new tab
- Kubiak M., Przedsiębiorstwo Projektowo Wykonawcze "EKOSOFT", Gdańsk (2015) open in new tab
- Kulczyk J., Winter J., (2003). Śródlądowy transport wodny. open in new tab
- Majewski W. (2009). Przepływ w kanałach otwartych z uwzględnieniem zjawisk lodowych. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, Warszawa.
- White paper on Efficient and Sustainable Inland Water Transport. Map of the AGN network. Inland Transport Committee. UNECE New York and Geneva (2011). open in new tab
- MasterPlan dla obszaru dorzecza Wisły, Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa (2014)
- Materiały Politechniki Gdańskiej, Katedry Hydrotechniki (2015) open in new tab
- Regulacja rzek i drogi wodne. (1988) Materiał Instytutu Geotechniki, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. open in new tab
- Rekonstrukcja Kanału Dniepr-Bug na odcinku od węzła wodnego "Duboj" (km 26) do węzła wodnego "Lachowicze" (km 73) z poprawą warunków żeglugi. Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białoruś. Krajowe Unitarne Przedsiębiorstwo Eksploatacyjno-Budowlane "Droga wodna Dniepr-Bug", Pińsk. (2010)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych. (2002) open in new tab
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie inżynierii wodnej. (2005). Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie References: BMI, 2017; 32(1): 00-00 the Ministry of Science and Higher Education for science promotion. ?????? Page count: 8 Tables: 2 Figures: 3 References:19 ????? open in new tab
- Kalinowski M., Koba R., Jerzyło P.: The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper -Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40: BMI, 2017; 32(1): 0-0 open in new tab
- © 2017 Maritime Institute in Gdańsk. Published by Index Copernicus Sp. z o.o. All rights reserved. The authors declare that they have no competing interests. open in new tab
- Marcin Kalinowski; Maritime Institute in Gdańsk, Department of Economics and Law, Długi Targ 41/42, 80-830 Gdańsk, Poland, tel. (+48) 58 301-16-41 ext. 36, e-mail: marcin.kalinowski@im.gda.pl The content of the journal "Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk" is circulated on the basis of the Open Access which means free and limitless access to scientific data.
- This material is available under the Creative Commons -Attribution 4.0 GB. The full terms of this license are available on: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode Word count: Scientific Disciplines: DOI: Full-text PDF: Cite this article as: Copyright: open in new tab
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 101 times
Recommended for you
An Integrated Approach to an Assessment of Bottlenecks for Navigation on Riverine Waterways
- M. Schoeneich,
- M. Habel,
- D. Szatten
- + 2 authors