Abstract
Omówiono problematykę właściwości licznej grupy materiałów łożyskowych metalowych i niemetalowych, stosowanych w łożyskach ślizgowych okrętowych linii wałów. Określono wymagania dla tych materiałów oraz omówiono warunki pracy łożysk ślizgowych. Podano krótkie charakterystyki najczęściej stosowanych materiałów tzn. białych metali cynowych, białych metali ołowiowych, białych metali kadmowych, brązów, mosiądzów, stopów aluminium, materiałów wielowarstwowych, tworzyw sztucznych, gumy, drewna i materiałów drewnopochodnych.Następnie porównano te materiały pod względem ich właściwości użytkowych i eksploatacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono materiałom stosowanym w łożyskach wspornikowych i pochew wyjściowych linii wałów.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
TRIBOLOGIA
pages 101 - 115,
ISSN: 0208-7774 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Bugłacki H., Cudny K.: Właściwości materiałów łożyskowych stosowanych w łożyskach ślizgowych okrętowych linii wałów. // TRIBOLOGIA. -., nr. 1 (2002), s.101-115
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 83 times