Abstract
Od wielu lat w Politechnice Gdańskiej trwają badania nad stanem naprężeń w szynach toru kolejowego. Opracowana koncepcja polega na wymuszaniu przemieszczeń poziomych całego rusztu torowego za pomocą podbijarki i rejestracji określonego wskaźnika krzywizny. W ostatnim czasie podjęto próbę weryfikacji wcześniejszych ustaleń na drodze eksperymentów o bardziej szczegółowym charakterze niż to miało miejsce poprzednio oraz dostosowania metody dla potrzeb diagnostyki toru bezstykowego. Przeprowadzona analiza zależności pomiędzy wielkością sił osiowych w torze a krzywizną pokazuje, że istnieje możliwość szacowania wielkości sił w szynach dzięki znajomości przemieszczenia toru oraz wskaźnika krzywizny.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : konferencja naukowo-techniczna, Zakopane, 9-11 kwietnia 2008 r. strony 150 - 169
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Koc W., Grulkowski S.: Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru// Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : konferencja naukowo-techniczna, Zakopane, 9-11 kwietnia 2008 r./ Radom: Wydaw. Inst. Technol. Ekspl. - PIB, 2008, s.150-169
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times