Abstract
Przedstawiono wyniki badań nad wytrzymałością zmęczeniową warstwy ślizgowej ze stopu AlSn11Cu1 w środowisku trzech olejów smarowych: bazowego, mineralnego i syntetycznego przy różnych wartościach temperatury i wymuszeniach mechanicznych odpowiadających różnym wartościom współczynnika stałości obciążenia κ. Badania przeprowadzono za pomocą testera SKMR-2. Przedstawiono metodykę badań, zaobserwowane pęknięcia zmęczeniowe badanych próbek oraz oszacowano odpowiadające im krytyczne wartości naprężeń w warstwie ślizgowej. Zaobserwowano wyraźny wpływ wartości κ, temperatury i rodzaju oleju na wytrzymałość zmęczeniową stopu. Stwierdzono również istotność efektów interakcyjnych badanych czynników.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XXIII Sympozjon Podstaw Konstrukcji Maszyn, Rzeszów - Przemyśl, 2007. T. 3, Łożyskowanie. Łożyskowanie toczne, ślizgowe, uszczelnienia, tarcie i smarowanie. Problemy dydaktyczne strony 217 - 226
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Sikora J., Kurzych K.: Wpływ smaru i wymuszeń mechanicznych i cieplnych na wytrzymałość zmęczeniową stopu łożyskowego// XXIII Sympozjon Podstaw Konstrukcji Maszyn, Rzeszów - Przemyśl, 2007. T. 3, Łożyskowanie. Łożyskowanie toczne, ślizgowe, uszczelnienia, tarcie i smarowanie. Problemy dydaktyczne/ ed. red. nauk. T. Markowski Rzeszów: Rzeszów - Przemyśl, 2007, 2007, s.217-226
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times