Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji
Abstract
W artykule [3] przedstawiono analizę teoretyczną wpływu struktury przestrzennej układu zasilania na efektywność hamowania odzyskowego oraz wielkość strat przesyłowych. Przedmiotem niniejszej publikacji jest prezentacja wyników badań pomiarowych nad znaczeniem kształtu układu zasilania na wielkość stopnia wykorzystania rekuperacji. Powszechnie niedoceniany jest wpływ struktury układu zasilania na możliwość zwiększenia stopnia wykorzystania rekuperacji w pojazdach. W wielu przypadkach nawet nieznaczne modyfikacje układu zasilania – jak zmiana sekcjonowania lub dwustronne zasilanie – umożliwiają znaczne zwiększenie odzysku energii. Przedstawiona analiza została wykonana w oparciu o pomiary przeprowadzone w sieci Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 53 - 56,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 3 (2015), s.53-56
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 92 times