Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji

Abstract

W artykule [3] przedstawiono analizę teoretyczną wpływu struktury przestrzennej układu zasilania na efektywność hamowania odzyskowego oraz wielkość strat przesyłowych. Przedmiotem niniejszej publikacji jest prezentacja wyników badań pomiarowych nad znaczeniem kształtu układu zasilania na wielkość stopnia wykorzystania rekuperacji. Powszechnie niedoceniany jest wpływ struktury układu zasilania na możliwość zwiększenia stopnia wykorzystania rekuperacji w pojazdach. W wielu przypadkach nawet nieznaczne modyfikacje układu zasilania – jak zmiana sekcjonowania lub dwustronne zasilanie – umożliwiają znaczne zwiększenie odzysku energii. Przedstawiona analiza została wykonana w oparciu o pomiary przeprowadzone w sieci Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Authors (2)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Technika Transportu Szynowego pages 53 - 56,
ISSN: 1232-3829
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Bartłomiejczyk M., Połom M.: Wpływ struktury przestrzennej układu zasilania na energochłonność trakcji miejskiej – pomiary rekuperacji// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 3 (2015), s.53-56
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 59 times

Recommended for you

Meta Tags