WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH - Publication - Bridge of Knowledge

Search

WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH

Abstract

Celem przeprowadzonych prac było sprawdzenie wpływu konstrukcji i ustawień zawieszenia pojazdu klasy Formuła Student na opory ruchu, a co za tym idzie zużycie paliwa. Przeprowadzenie badań w postaci pomiarów zużycia paliwa oraz czasów przejazdów okrążeń na torze w różnych konfiguracjach układu zawieszenia wymagało stworzenia kompletnego układu zawieszenia, które zostało zastosowane w konstrukcji PGR-05 zespołu PGRacing Team. Na początku prac projektowo-badawczych zostały wybrane opony. Na podstawie zgromadzonych danych o zachowaniu wskazanej mieszanki, powstał model kinematyczny układu zawieszenia. W trakcie analiz kinematycznych przeprowadzonych w środowisku Solidworks nadrzędnym celem było zapewnienie optymalnych warunków pracy oponie bez generowania zbędnych oporów toczenia, które wynikają z agresywnych nastaw zawieszenia. Efektem wyżej wymienionych prac jest zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 2% bez wpływu na czas okrążenia.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language:
Polish
Publication year:
2022
Bibliographic description:
Ossowski D., Stachoń K.: WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH// AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI BIOMEDYCZNE I TECHNICZNE/ : , 2022, s.387-398
Sources of funding:
  • IDUB
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 72 times

Recommended for you

Meta Tags