Abstract
W roku akademickim 2013/2014 w ramach prac Uczelnianej Komisji Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia przeprowadzona została analiza słabych i mocnych stron wydziałów i centrów w obszarach związanych z różnymi aspektami kształcenia. W wyniku przeprowadzonej analizy zauważono przede wszystkim brak korelacji pomiędzy słabymi stronami uczelni, wskazanymi w opracowaniu „Podstawowe cele i zadania strategiczne rozwoju Politechniki Gdańskiej w latach 2012-2020”, a zidentyfikowanymi słabymi stronami wydziałów i centrów. Ponadto wśród wskazanych przez wydziały i centra słabych i mocnych stronach w zakresie kształcenia nie widać było w wielu przypadkach odniesienia do realizacji celów i zadań strategicznych uczelni i wydziałów. Podejście poszczególnych jednostek do przeprowadzonej analizy swoich słabych i mocnych stron było bardzo niejednorodne, co uniemożliwiło wspólną interpretację otrzymanych wyników w skali całej uczelni. Pojawiła się zatem potrzeba pewnego ujednolicenia podejścia do określania słabych i mocnych stron wydziałów i centrów w zakresie kształcenia oraz powiązania ich z realizacją strategii rozwoju uczelni. W stosunku do poszczególnych działań strategicznych uczelni związanych z kształceniem zostały określone tzw. pytania kontrolne i wskaźniki jakości kształcenia. Ich rolą jest pomoc w określeniu stopnia realizacji danego działania strategicznego, a przez to określenia mocnej lub słabej strony jednostki w danym obszarze.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Dzień Jakości PG
pages 22 - 28,
ISSN: 2353-8732 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 156 times